Sodobni amortizerji na prvi pogled izgledajo, kot zadnji krik mode. Amortizerji se nam zdijo, kot bi jih izdelali posebej za ta čas. Vendar je resnica drugačna. V svoji osnovi se niso kaj bistveno spremenili vse do današnjih dni. V začetku avtomobilizma amortizerji niso bili prisotni, saj je bila logika razmišljanja snovalcev ter možnosti, ki so jih imeli na voljo, drugačne, kot v kasnejših obdobjih. Razvoj poleg možnosti narekujejo potrebe. Na prvih avtomobilih zato zaman iščemo amortizerje.
Razlog za to je sila preprost, odkrije ga lahko čisto vsak z nekaj logičnega razmišljanja. Pomisliti je treba na vožnjo tistega časa in jo primerjat z današnjimi, pa bomo ugotovili, da amortizerji praktično niso bili potrebni. Pred več kot stoletjem, ko se je doba avtomobilizma postavljala na noge so bile ceste polne pešcev, konjske in druge vprege, ljudje so se vozili s kolesi, pred seboj so potiskali različne vozove ali pa so jih vlekli. Vse skupaj je bil, glede na današnje čase, pravi organiziran kaos.
Avtomobili takrat niso bili pogost pojav, predstavljali pa so hkrati novost in nevarnost. Novost je bil avtomobil zaradi redkosti, nevarnost pa zaradi svojih lastnosti. Hrup, hitrost in druge lastnosti, so bile za takratne udeležence na cestah negativen pojav.
Z večanjem hitrosti so amortizerji postali nuja. Ker so bile hitrosti iz leta v leto večje, se je povečala tudi zahteva po varnosti. V začetkih so bile hitrosti za današnje čase smešno nizke. Bile so takšne, kot današnje omejitve v conah z najstrožjimi omejitvami hitrosti. Čeprav se nam zdi pri takih hitrosti neumestno razmišljat o varnosti, se je potrebno zavedati kaosa, ki je takrat vladal na cestah.
Na ceste, ki so danes namenjene zgolj avtomobilom, je treba postaviti pešce, kolesarje, konjsko vprego ter si predstavljati, kako je izgledala vožnja med vso to gnečo. Čeprav nizke hitrosti nam hitro postanejo visoke za izogibanje pretečim nevarnostim.
Naloga, ki so jo amortizerji opravljali je bila eden od ukrepov za varnost. Skupaj s tem se je povečalo tudi prepričanje v nujnost vzpostavitve novih pravil vožnje. Tako so bile površine namenjene avtomobilom vedno bolj nujna stvarnost. Iz njih so postopoma izločili gibanje, ki je potekalo brez reda in urejenosti.