Poslovna in promocijska darila

poslovna-promocijska-darilaPromocijska in reklamna darila so bolj splošne narave kot poslovna darila, ki so podarjena določenim posameznikom. Če je izdelek podarjen stranki, ker cenite njihov posel, potem zanj veljajo pravila poslovnega darila. Poslovnega darila ne smemo zamenjati s promocijskim darilom. Promocijska darila so opremljena z logotipom podjetja in so praviloma manjših vrednosti. Vas zanimajo poslovna in promocijska darila?

Priložnost je tista, ki določa kakšno mora bit poslovno darilo. Poslovna darila praviloma ne smejo biti potiskana z logotipom, če pa so, mora biti le ta diskreten in ne na vidnem mestu. Poslovna darila morajo torej biti primerna priložnosti, ob kateri se jih pokloni. Na začetku poslovnega odnosa morajo biti poslovna darila nevtralna, povezana s podjetjem, ki obdaruje in njegovo filozofijo ali z deželo, krajem od koder prihajamo.

Na začetku pridejo v poštev tudi univerzalna poslovna darila, ki so primerna za vsako priložnost.  Kasneje, ko stranko že bolje poznamo, lahko poslovna darila postanejo bolj osebna in večjih vrednosti. Stranko moramo dobro oceniti, poznati moramo situacijo in v izbiro darila vložiti več truda. Dobro je, če poznamo filozofijo in hobije obdarovanega poslovnega partnerja.

Pri poslovnih darilih moramo izredno paziti tudi na davčne omejitve. Če poslovno darilo poklanjamo nekomu v drugi organizaciji, je trenutna davčna omejitev 42 eur. Če gre za zaposlene v istem podjetju je ta omejitev 13 eur. V primeru, da gre za tuje partnerje, moramo obvezno poznati tudi njihove navade in običaje, da s poslovnim darilom ne zagrešimo kakšne nerodnosti in spravimo sebe in obdarovanega v neprijetno situacijo. Nepoznavanja in kršenje pravil tuje kulture s poslovnimi darili ima lahko za končno posledico tudi prekinitev sodelovanja. V določenih deželah so poslovna darila pričakovana in njihova odsotnost pomeni nevljudnost, drugje jih pa lahko celo smatrajo kot podkupovanje. Pri določenih tujih partnerjih je pomemben celo protokol predaje poslovnega darila. Na Japonskem mora biti poslovno darilo izročeno z obema rokama, v arabskem svetu pa poslovno darilo lahko podarimo le z desno roko.