Poslovna darila so že dolgo osnovni del poslovne kulture, saj služijo kot sredstvo za negovanje poslovnih odnosov za izražanje hvaležnosti pri dobro opravljenih poslih ali pa zgolj v dobri poslovni komunikaciji, za vzpostavitev ali krepitev odnosov in celo spodbujanje dobre volje med strankami, partnerji in zaposlenimi. Čeprav so lahko poslovna darila zelo raznolika in se tudi nenehno razvijajo in spreminjajo, so nekatere skupne prakse in značilnosti poslovnega obdarovanja enake ali pa vsaj zelo podobne že dolga desetletja.
1. Poslovna darila in posebne priložnosti
Ena najpogostejših praks pri poslovnih darilih je njihova vezava na določene priložnosti. Glavni prazniki, kot sta božič in novo leto, so glavni časi za obdarovanje podjetij. Vendar se podjetja zavedajo tudi pomena priznavanja rojstnih dni, delovnih obletnic in drugih osebnih mejnikov svojih zaposlenih in strank. Ta praksa ne kaže le skrbnosti, temveč tudi krepi vez med podjetjem in prejemnikom (zaposlenim, poslovno stranko).
2. Personalizirana darila imajo večjo vrednost
V svetu poslovnih daril je personalizacija zelo pomembna. S personaliziranim darilom namreč izkažemo prejemniku darila še dodatna pozornost. Ne glede na to, ali gre za zvezek z monogramom, prilagojeno pisalo ali posebej izbrano steklenico vina, dodajanje osebnega dotika izraža občutek skrbi in premišljenosti. Personalizirana poslovna darila dokazujejo, da si je podjetje vzelo čas za razumevanje prejemnikovih želja in ceni odnos.
3.Znamčenje in promocija
Številna podjetja uporabljajo obdarovanje kot orodje za znamčenje in promocijo. Podjetja pogosto v darila, ki jih podarjajo, vključijo svoj logotip in elemente blagovne znamke. Tovrstna darila imenujemo promocijska darila. Le-ta ne krepijo le identiteto blagovne znamke, temveč služijo tudi kot subtilna trženjska strategija pri gradnji dolgoročnih odnosov s poslovnimi partnerji in strankami. Darila z blagovno znamko lahko segajo od promocijskih izdelkov, kot so pisala, obeski, beležke, do visokokakovostnih izdelkov, kot so oblačila in elektronika.
4.Vrednost daril in etiketa poslovnega obdarovanja
Podjetja se pri obdarovanju držijo določenih vrednostnih smernic in etikete. Pogosto velja nenapisano pravilo, da mora biti vrednost poslovnega darila sorazmerna z odnosom prejemnika s podjetjem. V mnogih primerih so ekstravagantna darila rezervirana za najboljše stranke, medtem ko so zahvale za zaposlene ali sodelavce lahko skromnejše. V zadnjih letih postajajo etični vidiki pri poslovnem obdarovanju vse pomembnejši. Številna podjetja imajo vzpostavljene politike, ki zagotavljajo, da so darila skladna z etičnimi smernicami, in se izogibajo situacijam, ki bi jih lahko razumeli kot podkupovanje ali navzkrižje interesov. Pregledne in etične prakse so ključnega pomena za ohranjanje ugleda podjetja.
5. Premišljeno izbrano poslovno darilo
Poleg vrednosti darila je najpomembnejša tudi premišljenost pri obdarovanju, ki jo podjetje izkaže do osebe, ki ji pokloni poslovno darilo. Dobro premišljeno darilo, tudi če je preprosto, lahko pusti globok in trajen vtis. Podjetja pogosto spodbujajo svoje zaposlene, naj si vzamejo čas, da spoznajo interese in preference svojih strank ali sodelavcev, da bi izbrali darila, ki odmevajo na osebni ravni.