Zavod Ptica, Ministrstvo za visokošolstvo, znanost in tehnologijo, Fakulteta za strojništvo v Ljubljani, Gospodarska zbornica Slovenije, Fakulteta za organizacijske vede Univerze v Mariboru in Slovenski avtomobilski grozd vas vabimo na posvet:
Vitka organizacija: Kako se prilagoditi novim razmeram? Vabilo v PDF
Sreda, 11. marca 2009 od 9:00 do 16:00 ure,
Gospodarska zbornica Slovenije v Ljubljani, Dimičeva 13
Učinkovitost organizacij je v novih razmerah pomembnejša kot kadarkoli. Podjetja morajo ustvarjati profit, sicer modri lastniki odnesejo vloženi denar. Ker je povpraševanje na trgu nižje, se nižajo prodajne cene in prodajne količine sočasno. Tako so stroški skoraj edini vzvod, ki podjetjem ostane na razpolago.
Če je bilo ukvarjanje s stroški in učinkovitostjo v bogatejših časih opcija, je sedaj nuja. Prva možnost je pogledati stroškovno plat v računovodstvu in neusmiljeno črtati stroške. Dobavitelji pristanejo na nižje cene, vendar se potem bolj potrudijo za boljše kupce. Tudi ljudje si zapomnijo, kako podjetje ravna z njimi; če podjetje odpusti 1% zaposlenih, se fluktuacija dvigne za 30%, odidejo seveda boljši (Harward Business Review). Staromodno rezanje stroškov je dvorezen meč!
Boljša možnost je pritegniti sodelavce v izboljševanje učinkovitosti celotnega podjetja. Tako zaposleni postanejo del rešitve, namesto da se jih gleda kot na problem.
Kako pristopiti? Prvi vir je inovativnost zaposlenih, ki najbolje vedo, kje podjetje po neumem trpi stroške. Zaposleni imajo veliko idej in volje stvari premakniti na bolje, seveda je potrebno ustrezno voditi te akcije. Drugi vir je najboljša praksa podjetij, ki so v zadnjih letih in desetletjih postala učinkovitejša od vseh konkurentov.
Večina podjetij za izboljševanje učinkovitosti uporablja orodje Vitke organizacije oz. Lean Enterprise (tbmcg.com, McKinsey), neredko v povezavi s 6Sigma. Glavne značilnosti so usmerjenost v kupca, dobra organiziranost in nenehno izboljševanje procesov ter vključevanje vseh zaposlenih. Pravi prihranki, ki sočasno razbremenijo zaposlene in izboljšajo servis kupem, so: povezovanje delovnih operacij in zniževanje vmesnih zalog, enoznačen pretok informacij, takojšnje korekcije v primeru slabe kakovosti, odprava nepotrebnih skladiščenj in štetij, večja zanesljivost, sposobnost in razpoložljivost strojev in ljudi, vključevanje inovativnosti vseh zaposlenih, jasna definicija in merjenje učinkovitosti vseh delovnih skupin, tako proizvodnih, kot režijskih in vodstvenih. Novi izdelki imajo boljše lastnosti in so konstruirani tako, da povzročajo bistveno nižje stroške.
Orodja in pristope poznamo: 5S, VSM, TPM, Kaizen, SMED, poka-yoke in tako naprej, znanja je v knjigah in na internetu dovolj. Tudi primerov dobrih praks je veliko. Na primer, Boeing je v 8 letih znižal pretočni čas za en avion 737 za 55%, za monatažo porabi osebje 36% manj ur, obrat zalog je povečan za 132%, strošek kakovosti je znižan za 37%, kupci potrebujejo za vpeljavo 36% manj ur dela (boeing.com). Toyotin oddelek za razvoj dobaviteljev s 6 mesečnimi projekti v povprečju doseže znižanje potrebnih količin surovin pri dobavitelju za 75% in povečanje produktivnost za 124% (Liker, The Toyota Way).
Namen posveta je prikazati primere dobrih praks iz slovenskih podjetij in poudariti pomen organizacijskih inovacij za izboljševanje učinkovitosti in konkurenčnosti. Kdor želi v svoji organizaciji odpraviti nepotrebne stroške in imeti zadovoljne stranke, naj ne zamudi enkratne priložnosti in naj pride 11. marca na GZS!
Program, prijava in kotizacija so opisani v pripetem vabilu!
Prijavite se na naslov: peter.metlikovic@siol.net ali pismeno na naslov: Ptica – zavod, Ješetova 25, 4000 Kranj. Tel: 041 787436. Prijavite se čimprej, po 6. marcu priporočamo, da telefonsko preverite razpoložljivost prostih mest.
Sporočite sledeče podatke: Podjetje, naslov in davčna številka. Ime, priimek, delovno mesto, telefoni in email.
Po prijavi vam bomo izstavili račun za kotizacijo, ki znaša 47€ in DDV. Kotizacijo nakažite do 10. marca na IBAN 07000-0000988520, Gorenjska Banka. Kotizacijo lahko poravnate tudi pred prejemom računa, v okence »namen« vpišite ime udeleženca. Ob registraciji na posvetu udeleženci predložijo potrdilo o plačilu.